Hosted by Putfile.com

Shoppingfixerad, USA-galen, Disneyfan, pengargirig och Los Angeles boende om ett år!

onsdag, mars 29, 2006

Nya Gym Kläder!

Och så har en ny designer bestämt sig för att göra hippa sweatpants och hoodies. Norma Kamali for Everlast är den senaste att "joina" resten av gruppen. Vet inte riktigt om jag tycker att dessa kläder är lika snygga och funktionella som Stella´s, men för vissa fashionistas är nog detta dröm.

Känslan man får av kollektionen är att Norma Kamali har tagit allt det som är trendigt just nu, och försökt göra om det till användbara gym plagg. Inte alltid med så lyckade resultat.

Denna "hooded wrap dress" är iallafall min favorit (min enda favorit). Inget jag skulle precis gyma i, men funkar perfekt för trevliga promenader i sommar. Och "wrapdresses" är ju klassiker som kommer räcka länge.


Sen dyker bara alla vårens trender upp i olika format.

Leggings/thights


Randigt, till och med svart-vit randigt, precis som Dior populära tröja


Jumpsuit, inte precis en trend som nått Sverige än, men hört att den tydligen ska vara ganska populär i L.A. Vi får säkert se J.Lo gå runt i det här snart!


Bubble skirt, den svarta var väl ganska fin men den silvriga ger mig mardrömmar!


Markerad midja/Hög midja. Sådär faktiskt, kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker den är ful eller fin!


Med priser på dessa kläder runt 1000 lappen, borde det minsann se ut som man gått ner 10kg när man har dem på sig!

3 Comments:

At 9:30 fm, Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det var snyggt, men det ser inte ut som träningskläder. Jag skulle känna mig jätte fånig på gymet.

 
At 9:48 fm, Anonymous Anonym said...

Jo, det finns en H&M i San Francisco, men det ligger ju anda drygt 2 timmar bort, sa det ar ju inte bara och kvista over direkt... Vi bor i hyresratt och betalar ca $1400 i manaden for en 2-rummare, det kanns som en hisnande summa om man jamfor med var lagenhet i Sverige men har ar det tydligen ganska rimligt. Nagot jag har svart att vanja mig vid ar att rakningar o dyl. betalas med checkar! Jag tror inte jag har ens sett en check sen i mitten pa 90-talet (om ens det) innan jag kom hit men har anvands dem till allt... Josses...Var det latt for er att fa VISA till USA? Undrar bara om det ar lattare att fa studentvisa an permanent resident-visa? Eller vilket sort VISA har ni sokt?

 
At 10:01 fm, Blogger corinne148 & Daniel Lindell said...

Hej!

Har också sätt att lägenhets priserna är lite annorlunda. Hört bara att det kan vara ganska mycket krångel med kontrakt och deposits och så. Men jag hoppas det går bra.

Vi har inte sökt VISA än, man gör det först 3 månader innan man åker. Men lätt är det nog, alla som har fått ett ja från skolan och pengar från csn, får Visa. Så länge man inte är tidigare straffad och så, förstås. Kostar ca 2000kr och så får man det en vecka senare.Det är student visa vi söker.

Var är ditt favvo område och shoppa då? Vilka är dina favvo sample sales? (de har ju så många)

ha det bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home