Hosted by Putfile.com

Shoppingfixerad, USA-galen, Disneyfan, pengargirig och Los Angeles boende om ett år!

måndag, juni 12, 2006

Big Changes!

Hey Everybody!

Gud, nu har det varit ett långt uppehåll av mitt bloggande! Livet har bara varit för stressigt för att hinna blogga. Guess it happens!

Stora förändringar har också hänt. Den största är väl att jag och min pojkvän har bestämt oss för att byta college till Santa Monica College. Som säkert alla vet så ligger ju Santa Monica precis vid beachen, vilket gör mig alldeles pirrig i magen. Har alltid älskat havet och skulle lätt kunna tänka mig att slå upp ett tält där och bosätta mig. Ok, kanske inte för evigt :-)
Santa Monica College är precis som Glendale ett community college, alltså två-årigt. Vilket gör det perfekt med tanke på hur billigt det är och hur relativt lätt det är att komma in. But the big dealbreaker är att de har min absoluta dröm major (som jag förut skulle läsa mina sista två år på FSU) Fashion Merchandising. En av lärarna driver till och med sitt eget klädmärke. Sorry för allt skrytande, är bara så excited!
En annan fördel är ju också att Santa Monica är betydligt närmare all underbar shopping och uteliv i Los Angeles än Glendale. Lite mer som att bo inne i stan.

Litet tips bara till er som också intresserade av att plugga i usa. CIS är den förmedling jag hade valt att åka med på grund av deras underbara mottagande. Problemet var att de inte hade SMC och de andra förmedlingarna som hade den skolan inte var lika trevliga. Big problem! Sen fick jag höra om Bluechip, en förmedling för idrottare som vill plugga i usa. De hade SMC och genom ett samtal dit fick jag höra att man kan söka genom dem även fast man inte spelar nån sport (tydligen räknas inte shopping som sport för dem). Och sen fick jag veta att Bluechip och CIS är samarbetspartners och delar samma kontor. Yippiie! Samma underbara service alltså. Behövde inte ens skicka in alla papper igen som att CIS hade tagit kopior på allt, bara ansökan.
Så välj CIS eller Bluechip. De säger för det första de rätta priserna (vilket några är lite dåliga på) och står ut med de ca 20 telefonsamtalen och 100 frågorna jag har haft.

Här kommer lite fina bilder på skolan och SM. Gorgeous!

2 Comments:

At 6:58 fm, Anonymous Anonym said...

Nice! När åker ni? Vad är planen med dina studier i USA?

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

 
At 1:34 fm, Anonymous Anonym said...

Åh, jag är så sugen på att åka till Usa. Och nu blev jag ju inte mindre sugen heller när jag läste det där :)

 

Skicka en kommentar

<< Home