Hosted by Putfile.com

Shoppingfixerad, USA-galen, Disneyfan, pengargirig och Los Angeles boende om ett år!

måndag, juni 12, 2006

Sweat Suits!

Vad kan man säga om modet i Kalifornien? Annorlunda, färg glatt, Barbie Looken, nyskapande och lite otrendigt. Den största skillnaden mellan Kalifornien och andra städer tycker jag, personligen, är att de följer sina egna trender. Medans New York har en inne och ute lista som förändras varje vecka (som nästan hela resten av världen följer) så finns det vissa saker som i Kalifornien aldrig försvinner. Bikinis, flip flops, designer jeans, Uggs, blondt hår, silikonbröst etc. Ja, listan kan ju göras hur lång som helst!
Detta är ett av de skälen som gör att jag älskar Cali. Jag erkänner helt att jag är ganska galen om att försöka följa trenderna. Vårens it-väska, skor, färg etc. Men ibland kan man ju bli lite trött på att höra att nu är gult jätte inne och rosa helt ute (älskar ju rosa)! Och vad gör man när man tycker hela säsongens "it-lista" är hemsk? Spelar ju ingen roll hur trendigt det är när man tycker det är fult. Och vad gör man när man gillar att klä sig som Barbie då (tips, flytta till Cali)?
Det svåra med att följa trenderna är ju att nästan alltid blir grejerna man älskade alltid ute (vilket enligt Vogue är en dödsynd). T.ex jag älskar Uggs! Spy nu inte alla bloggläsare! Ja, jag vet att de är så övertrendiga, ute, alla har dem, dyra etc, etc. Men jag älskade dem från första dan de dök upp på radarn lika mycket som jag gör idag. Och bara för att nån (ok, alla, hela världen) säger att de är ute kan jag inte sluta tycka de är underbara. Jag tröstar mig själv med att man fortfarande kan se kändisar dyka upp i dem (även såna trendriktiga tjejer som Mischa och Nicole drar ut dem från garderoben ibland) och att när jag var i Kalifornien så var affärerna fortfarande slutsålda på dem. Säger inte att det gör mig trendig men det känns ju kul att några känner samma sak iallafall.

En annan sån sak som har blivit så trendig att den nu är en dödsynd enligt Vogue är ju " the sweat suit". Bara Jlo får ha den på sig, eller du när du går på gymet.
Men jag tycker den är underbar! Bekväm, rolig och finns i massa olika stilar och färger. Du kan ju matcha den med så mycket, jeans, kjolar, klänningar. Använda bara överdelen eller underdelen eller båda. Och i Cali är det ju helt accepterat att gå ut och shoppa, käka lunch eller bara umgås med vänner i en sweat suit. Så länge den är från nån känd designer som Juicy då förstås (inte Target). Och även fast Paris Hilton, Eva Longoria och massa andra hamnar på "the worst dress list" i dem så köper de bara flera. Konstigt nog ser man väldigt sällan svenska tjejer ute på stan i dem, men sen är ju Sverige väldigt trendriktigt också.

Än så länge så har jag inte en så stor samling men i framtiden ska den bli större. En Juicy Couture och en Primp. Båda i rosa, vilken överraskning, va? Ser fram emot alla sample sales i Cali.


Här är några som jag spanar på att lägga till i min garderob. Man måste ju ha en i varje färg:-)

A Pink Juicy Couture. Finns ju så många olika nyanser av rosa.



Juicy Couture Striped/Banded. My favorite!



Juicy Couture Blue


Juicy Couture Butterfly.


Juicy Couture Yellow


Victorias Secret Pink Line. Lite billigare.


Mycket bilder, sorry!

3 Comments:

At 6:55 fm, Anonymous Anonym said...

Finns ju inget härligare än att hoppa i Juicyoverallen när man kommer hem :)

 
At 6:56 fm, Anonymous Anonym said...

Jag älskar mina JC set! Och jag skiter i om någon mediadonna säger att det är inne eller ute med velour set. DEt finns inget mer behagligare att ha på sig! Dock kan jag hålla med om att man kanske inte ska ha dom på sig över allt! Själv andvänder jag mina innaför hemmets fyra väggar!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

 
At 5:26 fm, Anonymous Anonym said...

jag har lite svårt för tyget, annars är de mysiga att strolla runt i absolut! ifall finns en budget version att köpa på Cubus. Kostar 149kr för båda delarna! Min favvo där är den havsblåa.

 

Skicka en kommentar

<< Home